Di sini

Tuesday, August 11, 2015

Nasi Arab Lagiiiii

Hai. Ops, tersibuk lak tak update belog mihmih~

Ini alkisah weekend semalam, me and husband berhujung minggu di Shah Alam untuk beberapa urusan.

Naik kerja, ade tender! so I is kene bahagikan masa la kan hikhik.

Ini cerita weekend semalam, Sabtu 8th August is my bro's birthday. Sama pulak tu dengan anak akak aku kat kampung. Kebetulan aku tumpang tidur rumah abang aku. So balik dari open house petang tu, terus shoot ke lokasi yang telah disepakatkan bersama kak iparku tanpa pengetahuan awal kepada abangku..acah sweet gitu hihi

So, kami sampai dulu walaupun lebih jauh. huks


 photo 964808_497187070347374_883098625_o_zpsw5qhbpww.jpg
Restoran Aroma Hijrah, TTDI Jaya Shah Alam
Dah lama aku peratiiii je sign board kedai ni kat tepi jalan tu tau. Memang ade beberapa kali macam nak makan kat sini tapi tak kesampaian. Lepas tu aku macam confuse kat mana lokasi kedai ni sebab banyak kali dah lalu TTDI Jaya ni zaman gila wayang kat Space U8 kat situ, zaman bujang dahulu kala huhu, tapi aku tak perasan kat mana kedai ni. So, meng'google' la kan apa lagi hiks

Dah sampai walk-in and tengok menu.


 photo IMG_0103_zpsmnatocis.jpg
 photo IMG_0104_zpslr4ehhsg.jpg 



Ni antara menu dia, banyak lagi sebenarnya tapi aku tak sabar nak makan walaupun kenyang haha, Tengok harga dia macam agak murah berbanding aku makan di Ipoh bulan puasa lepas. Presentation dia pun more real and puas hati huhu.

Kami ambik Combo A (Chicken + Lamb) sebab aku tak makan kambing sangat =_= Rugi ek hmmm. Tapi bila dah sampai nyesai sebab kambing dia tak berbau dimana itulah faktor yang aku tak suka. nampak sedap sangat weh lagi-lagi Roasted Lamb tu. Fuhh

Jenis Nasi pulak kami tak tahu la mana terbaik jadi kami ambik campur2, MANDY, KABSHAH & MAQLUBAH rice. Kak ipar aku kata dia google Nasi Maqlubah tu sedap. Ya, tidak dinafikan. Memang sedap sebab berempah. So next time nak makan Nasi MAQLUBAH je tauu


 photo IMG_0106_zpsj31rfay8.jpg
Combo A

Wahhhh, aku dah la tengah puasa ganti hari ni =_=.Teringat weh rasa dia. Nanti nak buka nasi mamaklah hmmm. Pengaruh sangat.

Sedap, Sedap, Sedapppppp! (pengaruh lagi)



 photo IMG_0109_zpswa3kks9n.jpg
Wajiblah gambar kan hiks


 photo IMG_0111_zpscbwjpewx.jpg
Family Abang aku, anak dia tu ikut aku seharian, ni kira sesi pemulangan jugak =_=


 photo IMG_0112_zpsps7zxh7u.jpg
ni titewwww
Very very recommended.

Kenyang perut senang hati. Lagi-lagi makan free. Balik tidur pakej dengkur.





No comments:

Post a Comment