Di sini

Thursday, August 11, 2011

Kueh...kueh...

kuehh...kuehh.... 1 20sen...1 20sen...huh? 20sen? 10 tahun dulu dapat lahh hehe..
kenapa nak cerita pasal kueh ni? aku jual kueh? aku?? mestilah tak haha
macam biasa lah, cerita pasal makanan ni memang tak pernah habis hehe

sebenarnya, saya bukanlah 'teror' sangat tentang kuih muih ni..itu pasallah bila aku tengok ramai orang tulis2 tentang kuih2 pelik kat facebook, saya terus ignore, sampailah... my friend sorang ni, blogger jugak..dia pon update kat blog!! ffhheww~~tengok entry dia kat sini

disebabkan mood tengah rajin membaca (even kene curik2 membaca sambil buat keje yg banyak!!) saya pon usha..pergghh
daripada entry safura tu, saya tengoklah, dia tulis 9 jenis je pon...tp tak semua saya kenal kueh2 tu.. (malangnya laki aku nanti haha)
moh kite tengok balik rupe kuih tu, yang mane kenal, yang mane tak kenal. JOM! (jom tengok jer, bukan jom pegi bazar ok =_=')



1. Kuih paling gangster= Lompat Tikam
kuih ni...macam pernah makan..tp di mana ya? ;p

Kuih paling sexy= Puteri Mandi

kuih ni pernah tengok kat TV! yeah! tp tak pernah rasa :(

Kuih paling keji= Taik Itik

yang ni memang tak pernah dengar + makan apetah lagi. tapi kenapa nama tu yang terpilih? taik itik pon saya tak pasti rupenye hurmm~







Kuih bajet cute= Cek Mek Molek

mane pulak budget cute...memang cute pon!! haha..
tapi nampak sedap jugak gak? sllluurppp



Kuih untuk awet muda= Seri Muka
ha!! yang ni tau!! hehe...tau makan jelah hehe



Kuih paling alim= Kuih Ketayap

yang ni tau jugak!! yey!! tapi tau makan jugak haha.. takpe, demi melihat my future husben pakai ketayap selalu, saya sanggup pelajari!!!...tapi bukan sekarang ;p

Kuih penyakit lelaki kronik= Batang Buruk

yang ni pon tau hahaha. takdelah teruk sangat kan pengetahuan saya? haha
biskut ni papa saya suke! saya tak berape =p


Kuih suka pukul= Kuih Lompang

yang pon pernah makan. kuih ni mama saya suka....buat! saya tolong abiskan. mama suruh ok! haha


Kuih dalam zoo= Badak Berendam

yang ni selalu dengar. dapat imagine.tp tak pernah tengok life and makan haha. ape yg bulat2 tu eh? hurmmm. yang pasti kalau cari kuih ni dalam zoo memang tak jumpa lah kan? haha
MAKKKK...sslllrruuupppp...
lambat lagi waktu buka..nak mamam!! huhu

2 comments:

  1. niza sempoiiii siap ada gambar ag.heheheh =)

    ReplyDelete
  2. pura..kene ade gambar,baru jelas. haha. aku surelah ramai yang tak tau sume jenis kuih ni haha

    ReplyDelete