Di sini

Wednesday, July 29, 2015

ROMBAKAN KABINET 2015





SPEECHLESS.

Itulah yang terjadi semalam terhadap aku selepas kecohnya Rombakan Kabinet 2015 yang telah diumumkan semalam oleh Perdana Menteri kita.

Pertama: Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan.
Kedua : Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilantik.




Sumber: Astro Awani
Persoalan: Kenapa TSMY digugurkan?
Jawapan : Kerana mengkritik pentadbiran negara berkenaan 1MDB

Persoalan : Kenapa Datuk Zahid Hamidi?
Jawapan : Mungkin kerana kesenioritian beliau dalam kabinet.


Tahniah
Sumber: Astro Awani


Ape pun, tahniah kepada Datuk Zahid Hamidi. Orang kampung aku memang seronok dengar kenaikan pangkat beliau. Aku pun takde nak komen ape tentang Datuk Zahid ni sebab pendapat aku, Datuk ni tak banyak isu, dia buat kerja dia jer dan tegas pulak tu. Tapi aku tetap tak sedap hati. Tak sanggup tengok beliau berhadapan fitnah mendatang oleh kerana orang lain.

Well, isu ini terbawa-bawa ke dalam rumahtangga aku, yelah, Tan Sri Muhyiddin Muar kot, Datuk Zahid orang Bagan Datoh hahaha. Husband aku kata, "kalau arwah ayah dia, mesti tak suke dan kalau arwah papa pula, mesti suka". haha. aku setuju la yang tu. hihi


Haishh, aku betul-betul tak sedap hati. Adakah TSMY akan jadi seperti DSAI?

well, well, well..... adakah ini antara punca perpecahan perpaduan kita rakyat Malaysia?

Inilah faktor-faktor akhir zaman. 'Huru-hara' adalah tanda-tanda hari kiamat. Kuatkan iman masing-masing. Please. #remindformyselftoo





1 comment: