Di sini

Thursday, July 9, 2015

Pokok dulu-dulu

 Aku jumpe orang share di facebook. Wallahualam la kesannya tu. Tapi mungkin boleh cuba kepada yang memerlukan ye.

NI KISAH PENGALAMAN NYATA DARI TEMANNYA TEMAN SAYA.
Aku terkena penyakit stroke pada lengan kananku ....
Tanganku tak berdaya ,Tidak bisa diangkat , Apalagi mengangkat beban....
Aku sedih dan menangis kala itu, Pakai baju tak bisa, Apalagi memakai celana ....
Mandi tak mampu memegang sabun, Hanya air shower yang mampu membasahi tubuhku...
Allah masih sayang pada saya, Seorang tukang jahit memberikan pohon " CIPLUKAN " pada saya ...
Aku cuci seutuhnya hingga bersih : Akar , batang , daun buah pokok semuanya .....
Aku merebusnya dengan 4 gelar air, Setelah dingin aku minum pagi 1 gelas , siang juga malam hari .....
Alhamdulillah , setelah aku minim 2 hari Allah memberikan kesembuhan pada saya .....
Aku sehat kembali, Kini Jari manisku sedang mengetik membagi berita, Membagi bahagia ......
Untuk semua teman FB dimana berada....
Selamat mencoba !


 Siapa pernah nampak buah ni? Ya Allah..aku pun dah tak ingat pasal buah ni, tapi facebook ni memang kaki korek kita punye childhood life kan haha. Aku pernah makan buah ni! ingat-ingat lupa pokoknya macamana, tapi macam tak percaya je aku jumpa balik. memori yang hampir pupus, kini kembali hihihi. Nostalgia sungguh!

Aku panggil buah ni letup-letup sebab kalau cukup matang, kita picit sikit, bunyi 'plup!' haha. comel jer. geram pun ade. macam cheri rasa dia tak silap. Aku rasa tak ramai kot yang jumpa pokok ni kecik-kecik, ke...ramai? hikhik

 #mungkin dah pupus pokok ni hukhuk


kalau berkenan silahkanShare & Like

No comments:

Post a Comment