Di sini

Monday, July 13, 2015

Kes Plaza Lowyat

Nak komen jugak sikit hihi. 
Perhimpunan malam tadi di Plaza Low Yat
Sumber : Facebook



Kejadian tu memang membuka mata semua pentipu-pentipu dan tertipu-tertipu sekalian. Lebih-lebih lagi gadget handphone. Ya betul, tak semua orang tahu secara detail teknologi handphone ni sehingga menyebabkan ramai tertipu. Tapi janganlah sampai zero sangat kau punye tertipu tu, sedih aku nengoknye ponggg hihihi.

Aku memang tak pernah la beli gadget di lowyat. Kalau aku pergi sana pun hanyalah untuk membuat survey. Aku perasan pakej gadget di lowyat ni memang pandai pusing. Memang tidak memuaskan sangatlah. Dapat A tak dapat B, Dapat A & B tak dapat C. Camtulah. Dan aku jugak tak suka tempat tu sebab ramai sangat orang hihihi.

So, barang aku handphone ke laptop ke semua aku beli di Plaza Shah Alam. Walaupun aku beli di kedai cina jugak, and kalau dia menipu jugak,wallahualam lah, tapi layanan dia baik. Aku enjoy beli dgn dia. Memang satu kedai tu je aku beli. 3 handphone dah beli kat dia hihi. Alhamdulillah, tiga-tiga tahan lama! ker..sebab aku pandai jaga krikkrik

Aku pon ada la jugak ambil langkah berjaga-jaga walaupun layanan dia baik, aku check jugak dalam-dalam, kasi puas hati. Tapi takdela sampai aku kopek handphone tuhhh =_=

So, berbalik kepada kes di lowyat tu, emm..tahniah sikit la sebab berani menegakkan kebenaran. Aku nak komen banyak pun, memang wajar la lelaki melayu tu marah.

Aku pun pelik jugak, kenapa kes tu berlanjutan? Rupanya kes tu bersambung-sambung. Selagi geng melayu tak mengalah, memang tak tutup kes lah.

Bagi aku, bila rusuhan tidak dihentikan, kes ini akan berpanjangan. Mula-mula serang sebab kena tipu. Lepas tu serang sebab kena tahan. Lepas tu serang sebab polis cover kes. Lepas tu serang sebab KPDNKK nak serbu lambat sangat. Lepas tu? Lepas tu?

Serang tu satu kes, penipuan tu satu kes. 

Geng tertipu akan dipersalahkan jika mendatangkan kecederaan.
Geng pentipu akan dipersalahkan jika terbukti menipu.

Takpelah, korang setel lah. Aku memang tak suka sangat bab-bab perhimpunan ni. Boleh jamin ke syaitan tak ikut. Nauzubillah. Tapi ni bulan puasa, syaitan kena ikat erk. Yang penting sebagai umat Islam, hangpa beringatlah sikit naa..jangan nak jadi batu api sangat naa..buat cara elok..still got option..

Aku cuma doakan semoga masalah dapat diselesaikan dengan lebih cepat dan harmoni. Moga dijauhi dari segala kejahatan, kemarahan yang melampau. Tunjukkanlah kebenaranMu Ya Allah. Bantulah mereka (muslim) yang teraniaya. Amin.

p/s: kepada encik polis yang terlibat dan dibekukan cuti raya akibat kes ini, mohon bertabahlah. Juga kepada keluarga, bertabahlah. I feel u sobsss


No comments:

Post a Comment