Di sini

Thursday, July 23, 2015

Raya 2015: Days 3: Beraya di Kampungku

Alahai, sayu je menaip perkataan 'kampungku' tu. Konsep pemahaman aku, kampungku tu adalah tempat kita pernah membesar, tapi kita tak bermastautin sangat dah kat situ. Kalau tempat bermastautin dah gelar rumahku syurgaku kan huhu. Tak sangka, istilah tu dah semakin mengena bila semakin jarang ke kampung kan. Sobs.

Okey, seperti yang dirancang sejak awal tahun, tema kat kampung aku is Royal Blue. Konsepnye, no matter how korang tema ape kat rumah mertua, tema kat kampung tetap ada haha. This year, masing-masing berpakat beraya di rumah mertua, termasuklah adik aku yang baru kahwin tu. Biasanya konsep balik raya haruslah rumah perempuan dulu kan, tapi sebab nak jumpa sama-sama jugak, adik aku pon beraya rumah mertua dulu ler mihmih. banyak pule dar konsepnyerrr hihi

Aku pendekkan cerita, tapi aku banyakkan gambar jelah, ok dak hihi. Konsep kami ni, pagi raya ke-berapa sekali pun, tapi kalau itulah harinya berkumpul, maka berhari-raya lah semula kami semua. Pakai baju raya cantik-cantik macam pagi raya pertama tu. Then berkumpul, sesi bermaafan dan duit raya.

ni la satu-satunya family picture =_=

Sesi bermaafan sambil selfie
Habis je sesi bermaafan, sepatutnya sesi bergambarlah kan. Tapi tak sempat, laju je tetamu datang. Ade satu gambar full family masa duduk ni, tapi adik aku kata, tak tau macamana boleh terdelete =_=. NOTED!

Sambil mak aku melayan tetamu, kami yang lain-lain sibuklah bergambar bersama family kecil masing-masing. Oh ya, sepasang tak balik lagi masa ni, tertinggal keretapi la haha. Abang aku tak balik raya, kerja masa raya, dah malam baru sampai, tapi takpe, kami tak ambil gambar big family pon kan, jadi tak perasan sangat haha.

Family kakak sulung aku. Kak Lin, Abang Mazly dan dua anaknya kak mica dan niyaz

Family Abang aku, Abangku zap, isteri laili dan anaknya Humaira. Aku stay dengan abang aku ni sepanjang aku kerja di Subang Jaya. Memang rapatlah anak buah aku ni dengan aku. Aku tengok die membesar depan mata. samapai hampir 2 tahun huhu. Sikit-sikt, mummy! Mummy! Uncle! Uncle!

Ni anak kepada abg aku lagi sorang yang tak dapat balik beraya tu..aku tak pasti la dia pakai baju apa pagi raya huhu.
Sepatutnya ada gambar family abang aku whatsapp pagi raya tu, tapi tak boleh upload pulak =_=

ok ni aku, pengantin sentiasa baru hihi
ni adik aku yang baru kahwin February tahun ini

Ni Adik lelaki aku,Enol bersama isterinya Yan dan anaknya Hafiy.
Ok..itu sahajalah dulu...blog ni macam taknak bagi upload gambar jer hikhik.

Nanti aku sambung lagik. Jangan la bosan ek, aku raya 4 hari jer hihihi. bagi la chanceee :P

No comments:

Post a Comment