Di sini

Thursday, June 25, 2015

Tak Dapat Balik Raya? WHAT??

Sedih tak kalau tak dapat cuti raya? aku tak pernah la pulak merasai semua tu kan. Tapi sebagai isteri kepada abam sado negara ni kenalah bersedia kan dari segala kemungkinan.

Well, sejak kahwin, aku memang perlu wajib sangat mengesetkan minda aku untuk apa-apa kemungkinan tentang kerja suami aku ni. Tapi mostly lari la jugak setting minda aku ni buat-buat tak pahammm hihi. sorry suami :P

So, antara perkara yang amat merisaukan adalah berkenaan cuti raya. Aku dah set dah, kat mana suami beraya, kat situ la jugak aku berada. Kata solehah kann opss. 

So, antara yang aku rancangkan,

1) Tahun ni turn beraya rumah mertua, Muar. kalau tiada aral.
2) Beraya di Selama dulu, then Bagan Datoh, barulah ke Muar. kalau tiada cuti.

Itu jelah kemungkinan yang aku fikirkan. Tak Muar, Selama atau Bagan Datoh. Rumah sewa jauh sekali lah hihi. 

Okay, sekarang, 1 bulan yang lepas suami ada kerja sulit di luar kawasan. Pendek kata lagi jauh sikit. Dan inilah paling jauh sejak kahwin huhu sobss. So, semalam sepatutnya berakhirlah sesi kerja sulit beliau tu. So aku sangat excitedlah kan nak menanti kepulangan hujung minggu dengan tenang. 

Semalam selepas majlis penutup, suami mesej dan beritahu. Semalam adalah majlis penutup Fasa 1 dan pembukaan Fasa 2 yang bermula serta merta. Tiada team lain! kena sambung!What???!!!

Sebulan tau, which means langgar raya!. Bergenang gak la air mana mengada aku ni kan. Aku dah fikir, takkan aku nak beraya kat sana? tempat orang?Tiada dalam list aku pun. Tapi kalau memang suami kat sana, aku pun nak ikutlah. Tak sampai ati tinggai dia beraya sorang huhu. Bolelah fefeeling kat obersi kononnn hihi. kata solehah kan. lagiiii!! Tapi memang bercelaru gak lah semalam tergamam. Pergi bazzar pun termenung dulu dalam kereta. Beli makanan pun mana yang nampak jer. Takde mood nak pilih-pilih. Balik termenung lagi sampai la Encik suami call menenangkan keadaan. 

Hmmmm... dan malam tadi terus muncul depan mata meredah 3 jam perjalanan. Kerja tu tetap proceed. Raya tu tak tahu lagi huhu. Tunggu jela raya dik monnnn. pa nak jadi nanti...nanti la kite tengok naaa huhu.



p/s: Awal kahwin dulu suami selalu guna ayat orang, dia copy paste ayat cliche orang "awak kena faham awak isteri kepada polis" dan aku pun membalas "dan awak juga perlu faham isteri awak adalah isteri kepada polis". SETUJU! 

No comments:

Post a Comment